Atunci cand doriti infiintarea unei firme, este important sa cunoasteti faptul ca procedura se desfasoara in fata Registrului Comertului, si presupune parcurgerea mai multor etape, si obtinerea unor acte diferite.

Prin prezentul articol, dorim sa venim in ajutorul dvs. si sa va expunem demersurile necesare a fi facute pentru infiintarea unei firme.

Astfel, atunci cand doriti sa infiintati un SRL, in primul rand trebuie sa va ganditi la o denumire ce urmeaza sa o poarte noua firma si sa o rezervati la Registrul Comertului. Aceasta, este practic prima etapa in demersul privind infiintarea unui SRL. Ulterior, este important sa stabiliti, sediul social, asociatii, administratorul, capitalul social si obiectul de activitate al societatii.

In ceea ce priveste sediul social al societatii, acesta se poate stabili pe baza unui contract de comodat sau de inchiriere, in orice imobil, indiferent daca acolo se va desfasura sau nu in concret activitatea societatii.

Cu privire la sediul social, trebuie sa cunoasteti faptul ca, atunci cand acesta se stabileste intr-un bloc de locuinte, este necesar si acordul vecinilor, pe verticala si orizontala, cu care exista pereti comuni, si acordul Asociatiei de Proprietari. In cazul in care nu exista infiintata in imobilul respectiv o asociatie de proprietari, asociatul/administratorul, urmeaza sa dea o declaratie in acest sens.

In cazul in care, sediul social al societatii se stabileste intr-un imobil in care exista deja stabilit si sediul altor firme, este necesar ca proprietarul imobilului sau asociatul/administratorul societatii in curs de constituire, sa dea o declaratie la notar potrivit careia in imobilul respectiv pot functiona mai multe firme.

Daca la momentul infiintarii societatii, nu aveti un spatiu unde sa stabiliti sediul social, este important sa cunoasteti faptul ca acesta poate fi stabilit si la cabinetul unui avocat. Cu privire la acest aspect, legea limiteaza doar perioada in care avocatul poate gazdui sediul social, la 1 an de zile si la faptul ca aici pot fi stabilite doar activitati de birou, respectiv se primeste corespondenta, fara insa a se putea desfasura in concret si activitatea firmei.

Referitor la asociati, este important sa cunoasteti faptul ca potrivit dispozitiilor legale in materie, o persoana poate fi asociat unic doar intr-o singura firma. Astfel, daca doriti infiintarea unei societati, dar mai sunteti asociat unic in alta societate, in SRL-ul in curs de constituire puteti fi asociat doar impreuna cu o alta persoana fizica sau juridica.

Asociati ai unui SRL pot fi persoane fizice sau juridice, romane sau straine, diferite fiind pentru fiecare situatie in parte, doar actele ce trebuie depuse la Registrul Comertului.

Administrator, al societatii in curs de constituire poate fi una sau mai multe persoane, indiferent daca este si asociat sau este o persoana din afara societatii.

Capitalul social, minim prevazut de lege este 200 lei. Astfel la momentul la care va hotarati sa infiintati un SRL, este necesar sa depuneti la banca minim 200 lei. Ulterior, infiintarii societatii capitalul social se poate majora sau micsora, insa in ultimul caz nu trebuie sa coboare sub pragul de 200 lei.

In ceea ce priveste obiectul de activitate, orice societate trebuie sa aiba un obiect principal iar in masura in care nu exista interdictie sau incompatibilitate, ca obiecte secundare pot fi mentionate toate cele permise de Nomenclatorul CAEN. Inainte de a stabili obiectul principal de activitate, este important sa verificati daca acesta este sau nu conditionat in vreun fel sau daca activitatea aleasa de dvs. sa o desfasurati impune obtinerea prealabila a unor avize sau autorizatii.

Ulterior stabilirii tuturor aspectelor mentionate mai sus, se poate incepe pregatirea Actului Constitutiv si a celorlalte acte necesare a fi depuse la Registrul Comertului, in vederea infiintarii societatii cu raspundere limitata.